The personal development groups centered on movement for pre-school children

Grupurile de dezvoltare personală centrate pe mișcare la copiii preșcolari

  • Roxana MAIER Hyperion University of Bucharest
Keywords: pre-school children, health, motor skills, physical abilities, preșcolari, sănătate, motricitate, abilități fizice

Abstract

Abstract

            The current study starts from the assumption that, by developing physical abilities in children, we can contribute to develop their coarse and finesse motor skills at this age, to ameliorate their health on a long term, to orient towards a healthy behaviour in life and to make parents responsible in being viable educational partners on this subject as well. The sample taken in the study counts 60 kindergarten children, with an age range between 2,5 and 6 years old. The tools used  were the personal development through movement group, the additional physical education classes and the cooking classes. The results draw attention towards the optimisation of each child's perception of their body, the development of motor skills and making the group dynamics more efficient.

            Rezumat

            Studiul de față pornește de la presupunerea că dezvoltând abilitățile fizice la copiii preșcolari putem contribui la dezvoltarea motricității grosiere și de finețe la această vârstă, la îmbunătățirea stării lor de sănătate pe termen lung, orientarea spre un comportament de viață sanogen și responsabilizarea părinților pentru a fi parteneri educaționali viabili și pe acest subiect. Eșantionul luat în studiu a cuprins 60 de copii de la o grădiniță, cu vârste cuprinse între 2,5 și 6 ani. Instrumentele folosite au fost grupul de dezvoltare personală prin mișcare, orele de sport adiționale, atelierele de gătit. Rezultatele atrag atenția asupra optimizării percepției corporale a fiecărui copil, dezvoltării motricității, eficientizării dinamicii de grup.

Published
2018-06-07
Section
Articles