Functional improvement of the shoulders in people with special needs, using adapted volleyball
Âmbunătățirea funcțională a umărului la persoanele cu nevoi speciale, prin jocul de volei adaptat
Abstract
Abstract
Volleyball has a dynamic which, through carefully selected techniques and means, allows an efficient adaptation of the game for people with special needs. Hypothesis. The adapted volleyball program can lead to improved shoulder mobility. Time and place of the study. The research was carried out at the School Center for Inclusive Education Nr. 1 and Nr. 2 in Tg.Mureș, and the School Center for Inclusive Education Nr. 3 in Reghin, between September 2015 and September 2016. Subjects. There were 60 subjects split into two groups: 30 were in the experimental group and 30 in the control group. Evaluation. In our study we used the Apley Test for the upper limbs, evaluating the functional rotation of the shoulders. Results. Software used: Microsoft Excel and Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). At the initial evaluation of the left shoulder we obtained a value of p>0.05, Sig (2tailed) = 0.990, which indicates that there were no significant differences between the two groups, while at the right shoulder we obtained a value of p>0.05, Sig (2tailed) = 0.991, which does not indicate a significant difference from a statistical viewpoint. During our final evaluation of the left shoulder we obtained a value of P<0.05, Sig (2tailed) = 0.13, a value which shows a statistically significant difference between the experimental and control group, while the right shoulder evaluations came in with a value of P<0.05, Sig(2tailed) = 0.014, conferring us with a statistically significant difference between the two groups. Conclusions. Through evaluating and testing the 60 subjects in our research, we followed the functional improvement and joint mobility of their shoulders. The results from the initial Apley evaluation showed no difference between the experimental and control group. However the final evaluation indicated a considerable difference between the two groups. We can conclude that the hypothesis of our study was confirmed and can state that adapted physical activities, volleyball adapted to people with special educational needs, have brought on a remarkable improvement in the functionality of the shoulders.
Rezumat
Jocul de volei are o dinamică care poate să perimtă o adaptare eficinetă prin mijloace și tehnici special alese persoanelor cu cerințe educaționale speciale. Ipoteza: Programul de volei adaptat implementat, poate conduce la îmbunătățirea mobilității umărului. Locul și perioada studiului: Cercetarea s-a desfășurat la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 1 și 2 din Tg.Mureș și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 3 din Reghin, în perioada septembrie 2015 – septembrie 2016. Lotul de subiecți a fost alcătuit dintr-un număr total de 60 de au fost împărțiti în două grupe astfel:grupul experiment cu un număr total de 30 de subiecți și grupul control 30 subiecți. Evaluare: Ân studiul nostru am aplicat Testul Apley, pentru membrele superioare, evaluând rotația funcțională a umărului. Rezultate: Programul informatic utilizat: Microsoft Excel și Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). La evaluarea inițială a umărului stâng am obținut valoarea p>0,05, Sig (2tailed)= 0,990 ceea ce denotă că nu a existat diferență semnificativă între cele două grupe iar la umărul drept am obținut o valoare p> 0,05, Sig (2tailed)= 0,991, care nu a reprezentat o diferență relevantă din punct de vedere statistic. La evaluarea finală a umărului stâng am obținut o valoare de P<0,05, Sig (2tailed)= 0,13, valoare care vorbește de o diferență semnificativă din punct de vedere statistic între scorurile testării finale a grupului experiment versus grup control iar la umărul drept valoarea de P<0,05, Sig(2tailed)= 0,014, care reprezintă o diferență semnificativă din punct de vedere statistic între scorurile obținute de către grupul experiment în comparația cu grupul control. Concluzii: Prin evaluarea și testarea celor 60 subiecți cuprinși în cercetarea noastră s-a urmărit îmbunătățirea funcțională, mobilității articulare a umărului. Rezultatele obținute în urma evaluării inițiale a testului Apley ne-a demonstrat că nu a existat diferență între grupul experiment și grupul control. Ân ceea ce privește evaluarea finală s-a demonstrat că a existat o diferență considerabilă între cele două grupe. Putem concluziona că ipoteza studiului nostru a fost confirmată și putem afirma că activitățile fizice adaptate, jocul de volei adaptat persoanelor cu cerințe educaționale speciale au adus îmbunătățire remarcabilă în funcționalitatea umărului.