ASPECTS REGARDING THE EDUCATION OF PSICHOMOTRICITY IN PRIMARY SCHOOL

ASPECTE ALE EDUCĂRII PSIHOMOTRICITĂÅ¢II ÂN ÂNVĂÅ¢ĂMÂNTUL PRIMAR

  • Francisc Shmidt Vasile Goldis Western University of Arad
Keywords: education, psichomotricity, multilaterality, motrical behavior, spatial and temporal reorganisation, educație, psihomotricitate, multilateralitate, comportament motric, reorganizare spațială și temporală

Abstract

This study contains references to aspects regarding to the education of psichomotricity in primary school. We are trying to show that the combination of educating motor skills in combination with psichological skills can upgrade the activity regarding to teach physical education and sport. For that it is necessary to formulate operational objectives from the beggining of the didactics design. We are reffering to concepts like corporal layout, multilaterality, motrical behavior and spatial and temporal reorganisation.

Rezumat

Prezentul studiu face referire la aspecte ale educării psihomotricității în învățământul primar. Ne străduim să demonstrăm faptul că educarea aptitudinilor motrice combinat cu educarea celor psihomotrice poate ameliora eficiența în predarea educației fizice și sportului. Pentru a realiza acest lucru este necesar să formulăm de la începutul designului didactic obiective operaționale în acest sens. Ne referim aici la concepte, cum ar fi: schema corporală, multilateritatea, comportamentul motric și organizarea spațio-temporală.

Published
2018-06-27
Section
Articles