IMPROVING EDUCATIONAL ACTIVITY BY OPTIONS OF GYMNASIUM CYCLE GRADUATES

ÂMBUNĂTĂÅ¢IREA ACTIVITĂÅ¢II EDUCAÅ¢IONALE ÂN FUNCÅ¢IE DE OPÅ¢IUNILE ABSOLVENÅ¢ILOR CICLULUI GIMNAZIAL

  • Gabriel Călin Șarlă Vasile Goldis Western University of Arad
  • Dan Gheorghe MĂLĂESCU Universitatea "Titu Maiorescu" București
  • Glicheria DAIAN Universitatea din Craiova
  • Marius Constantin POPESCU Vasile Goldis Western University of Arad
Keywords: educational role, survey, otherness, curricular solutions, rolul educațional, sondajul de opinie, alteritate, soluții curriculare

Abstract

In this work are published poll results conducted on educational topics in a school in Craiova. The survey questions covered by the size, activity and performance of middle school activities are subject to review by schoolchildren and future graduates with the intent to capture a social reflection dominated by the general opinion of the moment. The survey reflected the possibility of valuing personality of the students who are offered the opportunity to express their choices towards those who are involved in the administration of the educational process daily. Results of the survey are, on the one hand, hiring intentions of minors on their further development and, on the other hand, the material needed to conduct more effective educational process.

Rezumat

Ân această lucrare sunt prezentate rezultatele sondajului pe teme educaționale efectuat într-o școală din municipiul Craiova. Prin dimensiunile vizate de întrebările sondajului, activitatea și performanțele școlare sunt supuse examinării elevilor din ciclul gimnazial, cu intenția de a capta reflexia socială dominantă în opinia generală a momentului. Sondajului concretizează posibilitatea valorizării personalității elevilor cărora li se oferă ocazia de a-și exprima opțiunile față de cei care sunt implicați în administrarea procesului de învățământ cotidian. Rezultatele sondajului constituie pe de o parte, intențiile de angajare ale minorilor privind dezvoltarea lor ulterioară și, pe de altă parte, materialul necesar conducerii mai eficiente a procesului educațional.

Published
2019-04-15
Section
Articles