THE INTEREST IN SPORT AND COMMUNICATION - ECONOMIC AND SOCIAL IMPLICATIONS

INTERESUL PENTRU SPORT ȘI COMUNICARE, IMPLICAÈšII ECONOMICE ȘI SOCIALE

  • Radu Lucian BLAGA Vasile Goldis Western University of Arad
  • Alexandru BLAGA Vasile Goldis Western University of Arad
Keywords: interest, sports, information, population, interes, sport, informație, populație

Abstract

The study draws attention to a concept commonly used, quite imprecise, but fertile enough in certain circumstances - the interest in sport field. The paper mentioned different areas like economics, media, health, education, society in general, when decision makers looking for various reasons, the level of interest of the population for sport. The examples, treated on paper, concerning communication, collecting and processing information about the public interest for sport, converge on the conclusion that the field needs precautionary approach. There are no very complex and accurate models for collecting and structuring information.  However, by simple procedures (graphs, calculations, comparison) can be obtained useful results in these areas.

 Rezumat

Studiul atrage atenția asupra unui concept folosit în mod uzual, destul de imprecis, dar  suficient de fertil în anumite situații, interesul față de sport. Sunt amintite domenii ca cel economic, media, sănătate, educație, societate în general, în care decidenții  caută, din diverse motive, nivelul de interes al populației pentru sport. Exemplele de comunicare, culegere și prelucrare a informației despre interesul populației pentru sport, tratate în lucrare, converg spre concluzia  necesității abordării atente a domeniului. Nu există modele complexe și foarte precise de colectare și structurare a informație. Totuși, prin procedee simple (grafice, calcule elementare, comparare) se pot obține rezultate utile în domeniile amintite.

Published
2019-04-15
Section
Articles