PHYSICAL ACTIVITIES ADAPTED TO CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

ACTIVITĂÈšI FIZICE ADAPTATE LA COPIII CU CERINÈšE EDUCAÈšIONALE SPECIALE

  • Gabriela Eniko PAPP Universitatea de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș
  • Barna CSIFO - SZABO Universitatea de Medicină și Farmacie, Târgu Mureș
  • Laura Edit CIULEA Universitatea de Medicină și Farmacie, Târgu Mureș
Keywords: special education, improve, adapted, educație specială, îmbunătății, adaptate

Abstract

The current study assumed the following hypotheses: kinesiotherapeutic methods implemented in the activities of current study will improve gait, the methods of movement therapy applied during the current study will improve walking balance. The aim of the study was the approach of the issue of gait with people with special educational needs. Locations of the current study were: Inclusive Education School Centre No.2 from Târgu Mureș and Gecse Daniel Foundation from Târgu Mureș.Period: the study was conducted between October 1, 2015 and March 31, 2016. The lot of subjects was made up of 12 children with special educational needs. To initial, intermediary and final evaluation the subjects of our study we used the Portage motor test. Results.Following the initial and intermediary test scores of the lot of subjects we obtained a p value of 1.000 thus being p > 0.05, which is statistically insignificant. In other words there is no relevant difference between the medians of experimental group scores compared to those of the control group.As regards theintermediary and final evaluations the value p=0.549 resulted for the control group and p=0.550 for the experimental group, which is also statistically irrelevant as p > 0.05. When we compared the results of the initial testing to those of the final one we got a value of p=0.006 which speaks of a statistically significant difference between the medians of experimental and control group scores.

Conclusions.The fact that there was a statistically significant difference between initial and final evaluation in favour of the experimental group shows that our study has reached its purpose and thehypotheses have been confirmed.

 Rezumat

Ân studiul de față s-a plecat de la următoarele ipoteze: metodele kinetoterapeutice,  implementate în activitățile studiului,  vor aduce îmbunătățirea mersului, mijloacele terapiei prin mișcare, aplicate pe parcursul studiului, vor îmbunătății echilibrul în mers. Scopul studiului a fost evidențierea, abordarea problematicii mersului, la persoanele cu cerințe educaționale speciale. Locația studiului: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.2, din Târgu Mureș și Fundația Gecse Daniel, din Târgu Mureș. Perioada studiului a fost 01.10.2015 – 31.03.2016. Lotul de subiecți, a fost alcătuit din 12 copii, cu cerințe educaționale speciale. Pentru evaluarea inițială, internediară și finală a subiecților, am aplicat testul motor Portage. Rezultate. Ân urma obținerii scorurilor evaluării inițiale și intermediare a lotului de subiecți am obținut o valoare de, p = 1.000, ceea ce înseamnă că p > 0.05, care este nesemnificativă din punct de vedere statistic. Cu alte cuvinte nu există diferență esențială între medianele scorurilor obținute de către grupul experiment comparativ cu grupul control. Ân ceea ce privește evaluarea intermediară și finală am obținut o valoare p=0.549 la grupul control, iar p=0.550 la grupul experiment, care nu prezintă relevanță, din punct de vedere statistic, deoarece valoarea p > 0.05. Dacă am comparat rezultatele obținute la evaluarea inițială cu cea finală am ajuns la un rezultat de p=0.006, ceea ce ne vorbește de o diferență semnificativă din punct de vedere statistic între medianele scorurilor obținute de grupul experiment și grupul control.

Concluzii. Faptul că, între evaluarea inițială și ceea finală a existat diferențe semnificative statistic, în favoarea grupului experiment, ne demonstrează că studiul nostru și-a atins scopul iar ipotezele au fost confirmate.

Published
2019-04-15
Section
Articles