STUDY OF THE RELATIONSHIP BETWEEN SELF CONFIDENCE LEVELS AND SPORTS PERFORMANCE OF SECONDARY SCHOOL PUPILS
STUDIU PRIVIND RELAÈšIA DINTRE NIVELUL ÂNCREDERII ÂN SINE SI PROGRESUL REALIZAT LA PROBELE DE CONTROL AL ELEVILOR DIN CICLUL GIMNAZIAL
Abstract
This study describes the analysis of two interesting elements: physical and psychological; also more specifically is the relationship between self confidence levels, and the performance during sport evaluation of pupils’ at secondary schools. A sample of 86 pupils of secondary schools was monitored over a two year period.
The pupils’ were observed during the first and subsequently the second year of secondary school to produce a set of results. Additionally between the first and second registration, self confidence level of monitored pupils had been assessed by use of a questionnaire.
Based on these results, it has been concluded that self confidence in pupils’ performance is crucial. A high level of self-confidence is having a positive influence on physical performance; meanwhile a low level, confidence has negative repercussions on physical performance.
Rezumat
Studiul de față și-a propus analizarea a două elemente interesante, fizic și psihic, mai precis relația dintre nivelul încrederii în sine si progresul realizat la probele de control al elevilor din ciclul gimnazial. Au fost supuși acestui studiu cu o durată de doi ani, un număr de 86 de elevi din ciclul gimnazial.
S-au înregistrat performanțele fizice la probele de control ale elevilor când aceștea erau clasa a VI-a, iar apoi din nou în clasa a VII-a.Ân perioada scursă dintre prima și a doua înregistrare s-a aplicat elevilor un chestionar care a stabilit nivelul încrederii în sine.
Pe baza acestor rezultate s-a constatat importanța încrederii în sine în performanța sportivă a elevilor, astfel s-a ajuns la concluzia că un nivel ridicat al încrederii în sine influențează pozitiv performanțele fizice ale elevilor, iar un nivel scăzut are repercursiuni negative asupra performanțelor fizice.