Aspects regarding the evaluation and validation of the instructional perparation and psicho-fizilological instruction of the under 18 team of Westside Basketball Foundation, London, through the vision of tests and control norms of the Romanian Basketball

Aspecte privind evaluarea și validarea pregătirii instrucționale și psiho-fiziologice a echipei under 18 a Westside Basketball Foundation, Londra, prin prisma probelor și normelor de control ale Federației Române de Baschet

  • Călin Gabriel ȘARLĂ Vasile Goldis Western University of Arad
  • Dan BERCEANU Federația Română de Baschet
  • Frank LEAMPTY Basketball Westside Community Foundation, London
Keywords: preparational model, instruction, psicho-fiziology, training, model pregătire, instruire,psiho-fiziologie, antrenament

Abstract

The models directed towards the increase of quality and efficiency of the preparation progress of basketball players is marked by the moment of the onset and elaboration of the pedagogical projections of necessary papers.Thus referring to the current level of preparation of British basketball teams, we can state that we cannot talk about quality assurance and the efficiency of the instructional process.

On one side, numerous countries which in the period 1960-1970 didn’t even make an appearance in international rankings, have come to held international superiority after they have changed their manner of thinking and of acting. Countries such as France Spain Turkey, etc. weren’t even mentioned in the configuration of strong countries in the context of basketball tournaments, and now, they have attained results superior to that of Britain.

In this setting we can discuss the notion of quality which is confirmed in the rapport between the final objective and the attained one. If this report is fully obtains then the instructional process has quality.

Rezumat

Metodele îndreptate spre creșterea calității și eficienței procesului de pregătire a baschetbaliștilor este marcată de momentul apariției și elaborării lucrărilor de proiectare pedagogică.Referindu-ne la starea actuală a pregătirii echipelor engleze de baschet, putem spune că nu poate fi vorba de asigurarea calității și eficienței procesului de instruire.

Pe de o parte, în mod cert, numeroase țări care în perioada 1960-1970, nici nu figurau în clasamentele internaționale, au ajuns să dețină supremația internațională, după ce și-au schimbat maniera de gândire și acțiune. Å¢ări ca Franța, Spania, Turcia ș.a., nici nu erau amintite în configurația țărilor puternice la baschet și iată că acum obțin rezultate mai bune ca Anglia.

Ân acest cadru se situează noțiunea de calitate care este confirmată de raportul dintre obiectivul final vizat și cel obținut. Dacă acest raport este pe deplin rezolvat, atunci instruirea a avut calitate.

Published
2018-10-01
Section
Articles