PRACTICAL APPLICATION OF PROJECTS AND MODELS OF GAME DEVELOPED FOR THE WOMEN'S BASKETBALL TEAM ICIM ARAD IN 2009/2010 SEASON
APLICAREA ÂN PRACTICĂ A PROIECTELOR ȘI MODELELOR DE JOC ELABORATE PENTRU ECHIPA DE BASCHET FEMININ ICIM ARAD ÂN SEZONUL 2009/2010
Abstract
In this article we argue that once established global training project for next season, the next step is to go to the planning and programming process of preparation and participation in the competition. This operation consists of scheduling objectives as well defined time intervals. It should be noted that the instructional objectives established after analysis (and shown in Table 2) are the final targets of the training process and are scheduled to be made in training and playing season or annual plan. These objectives are resolved gradually within macrocycles, mezocycles (marked individual goals) and microcycles, learning lessons or units (governed by operational objectives).
Rezumat
Ân cadrul acestui articol susținem că odată stabilit proiectul global de instruire pentru sezonul următor, se trece la planificarea și programarea procesului de pregătire și de participare în competiție. Această operațiune presupune eșalonarea obiectivelor pe intervale de timp bine determinate. Trebuie precizat faptul că, obiectivele instrucționale stabilite în urma analizei (și prezentate în tabelul 2), sunt ținte finale ale procesului de antrenament și sunt programate spre a fi realizate în sezonul de pregătire și joc sau planului anual. Aceste obiective finale sunt rezolvate treptat în cadrul macrociclurilor, mezociclurilor (marcate de obiective individuale) și microciclurilor, lecțiilor sau unităților de învățare (guvernate de obiective operaționale).